Jumaat, 4 November 2011

Progress checklist: Official photographer

Salam pembuka bicara..

Bagi sesiapa yang pernah tengok atau terbaca checklist e-day saya, mesti perasan yang bahagian photographer awal-awal lagi saya dah tick. he


Sebenarnya, awal-awal lagi pak su saya dah cakap dia sponsor kek dengan fotografi. Makanya, official photographer saya adalah pak su saya dan ianya FREE. Pak su saya ni freelance photographer. Dia memang selalu ambil gambar sama-sama dengan adik ipar dia. Tapi saya tak pasti samada adik ipar dia akan datang sekali ke tak masa saya tunang nanti.


Orang nak sponsor, tak kan lah kita nak tolak kan? Tapi dia ada tanya saya samada nak buat album sekali ke tak? Saya kata tak mahu sebab saya dah grab promotion dengan Photobook. Saya ni kurang minat dengan custom album sebab berat. Kurang minat juga dengan sticky album sebab saya fikir, saya pun boleh print gambar sendiri dan beli sticky album sendiri.


Tapi, saya memang sukakan photobook. Sebab dia ringan melainkan kalau buat hard cover, dia jadi berat lah. Sebab tu masa photobook buat promotion saya terus grab dua. Mula-mula nak grab 3 tapi tak jadi. Harga asal dia (yang standard) RM208 melainkan kalau tambah apa-apa, maknanya tambah lah duit. Masa saya grab promo tu, dorang offer RM54 je. Bila beli 2, saya jimat RM308. Banyak kan?


Sekarang ni, photobook tengah buat promotion lagi. Cepat-cepat lah grab kalau berminat. Oh ya, gambar dua atas tu gambar hasil paksu saya.

xoxo

15 ulasan:

Mama Ashraf berkata...

bestnyer dhiera..ada OP..masa as bertunang dulu tak ada pun.gmbr pun kamera compaq jer..hehe..
photobook?wahhh...nak jugakkk..:)

FY berkata...

wow!cantik la dhieara..bagus amik sedara sendri..nanti takde la malu2nak posing..hehe

dhiera zainudin berkata...

@ Asfiza : as, kalau kita tak ada sedara yang photographer, kita rasa kita pun tak kan amek OP kot~ tapi sebab ada pak su yg photographer, kita saja lah tanya2. sekali dia kata free.. apa lagi on je la. haha

cepat2 as grab photobook kali ni. he

@ FY : kan.. kita pun fikir perkara yang sama gak~

Unknown berkata...

akak pn amek groupon gak..58 inggit kot..tp x tebus lg..

nora saniey berkata...

wahh rm54 murah nyer?promotion skunk bpe dhiera?rm208 eh?mhl plak..xde dah ke rm54?huhuhu..saving nyer..

dhiera zainudin berkata...

@ wailin : expired ye bile kak?

@ cik nora saniey : kita tak tengok la pula. tapi tak semurah yg rm54 kot~ nanti kita tengok ye~

Shayra berkata...

aaa. nyesalnya ari tu x beli photobook promotion ni. huhuhu..

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata...

Bestnya dhiera ..umi doakan yang terbaik buat dhiera ..yeayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.


Wahhh best jugak price promo tu dhiera .. memang tuah e day tu dhiera :).


Umi nak ucapkan mat hari raya haji buat dhiera sekeluarga :)

dhiera zainudin berkata...

@ Shayra : kenapa tak beli shayra?

@ umi : terima kasih umi selalu support saya. sayang umi. muah and hug~

salam aidiladha juga buat umi sekeluarga~

Unknown berkata...

waaa bestnyer...nnt lehla suh tolong paksu dhiera..hehe..leh dpt free gakkhuhu..paksu dhiera ade website k?

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata...

Pittttt pitttttt umi datang singgah jenguk dhiera ..mesti dhiera sedang sibuk masak ni .. mat hari raya haji dhiera :)

Unknown berkata...

waahhh best nye ade OP yg sponsor~~ tak sabar nk tgk outcome nye~ nnt share kayh~ :P

dhiera zainudin berkata...

@ mrs irmidrza to be : hahaha. itu tak berani cakap. hek. website? kita tak tahu la.. nanti kita tanye ye~

@ umi : kita sayang umi!! he.

@ WaTy : insyaallah dear~

Unknown berkata...

expired april 2012..yang..makesure sedara u tuh amek gambar..from stat sampaii abis...

jgn jadi mcm akak..dpt free gak..anak sedara suami..tp ada hal itu ini....dia blah mcm tuh jerk...nages dik gambo x banyakkkk....sedeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy xdpt digambarkan..makesure u have a standee ..org len amek gambar..asalkan ade kenangan..paham2la bende free...cabut pn free...masih sedeyyyyyyyyyyyyy..adeker majlis kawin gambo skit!

dhiera zainudin berkata...

sedare tu bukan orang lain kak. adik mak~
dia memang ada sebelum majlis sampai habis. kitorang punye family memang selalu dia yg amek gambar even big family pun dia jugak. orang yang sama sponsor hantaran~