Selasa, 29 November 2011

Review: Baju tunang hijau cair

Salam pembuka bicara..

Seperti yang diminta, saya review mengenai baju pula.

Serba sedikit mengenai baju telah saya cerita dalam entri ini [klik sini].

Sebenarnya, bukan serba sedikit. Pada waktu itu, itu lah plan asal ye. Rasanya ada lagi seminggu ke dua minggu nak dekat dengan majlis, saya belek-belek majalah 'stailista' keluaran November 2011. Ternampak dua baju ni, kemudian tunjuk dekat mak. Baju di bawah dengan baju yang Nazirah (wife Nabil raja lawak) pakai masa majlis akad nikah.


Mak pun suka. Jadi, besok ye saya beli lah manik. Tapi manik yang dicari tak ada. Jadi, olah lah design ikut manik yang dibeli. Mak saya tak pandai menjahit manik, saya lagi lah tak reti menjahit. Last-last, mak telefon kawan mak yang memang ambil tempahan jahit manik. Lepas belajar sikit-sikit cara nak jahit manik, mak saya pun buat.

Akhirnya, ini lah baju tunang saya yang saya pakai pada 20.11.2011. Manik terdapat di bahagian pinggang, tangan dan bawah baju.


Ada yang tanya kenapa pakai tudung warna ni? Alasannya adalah untuk menaikkan warna veil saya. Bila saya pakai tudung warna hijau seperti dalam entri ini [klik sini], veil tu akan tenggelam. Tak nampak ada hiasan pada veil. Tapi bila saya pakai tudung warna krim tu, veil itu nampak corak dan cantik!

Bagi yang bertanya, nak sewa kan tak? Saya masih pertimbangkan untuk sewa kan baju ini.

xoxo

15 ulasan:

Suria berkata...

dhiera mmg rajin kalo nk banding dgn suria ya ampun..hehe suria beli yg ready made kt first lady, sampai kena mrh dgn mak x kreatif lgsg..hehe

dhiera zainudin berkata...

@ suria : itu pun sebab mak yang tolong. kalau tak, memang xda la hasil macam ni~ wuwu.

kita pernah masuk nak beli baju dekat first lady, kain2 dia kasar la. tak ea?

choclairissa@intan marliana berkata...

chaiyok2..nanti jangan lupe share gamabr byk2 ye :)

~ NANA ~ berkata...

suka tgk baju warna hijau camni...nmpk sweet je :)

puan.mila berkata...

dhira mmg comel ngn baju hijau nih :)

dhiera zainudin berkata...

@ intan : gambar dr OP xdapat lagi la dear~

@ nana : really? tq.. hahaha (perasan)

@ cik.mila : thanx cantik!

iedaurora berkata...

hijau pastel my fav color, ur baju nampa cantek juga...

im new here, ida link dhira ya...

Suria berkata...

maybe la kwn suria pn pnh ckp camtu jugak, so far suria beli utk e-day aritu ok je sbb satin kot.. ;)

dhiera zainudin berkata...

@ ida : yeke? sama la kite. suka hijau jugak. hekhek

tq ida

@ suria : oo..yke? ada jual jugak ye jenis satin. kita masuk tengok2, ada baju yg kita berkenan tp tak berkenan dengan kain~

ShaNizam berkata...

Salam dhiera..
Sha suka tengok baju dhiera..
Kaler hijaunya cantik.
& U look so sweet..

Rosy Sharz berkata...

Salam Dhiera...

Wah, cantiknya dhiera...baju pun lawa...padan sgt pakai tudung krim sebab akan berlawanan dgn veil tu...mmg sesuai sgt...anyway, tahniah dhiera on ur engagement day :-)

dhiera zainudin berkata...

@ sha : tq sha~

@ rosy : tq dear~

Honey Sakura @ eiMyLiciOus berkata...

errrrr dhiera.....

:D nak copy paste design baju tunang dhiera leh??? Nak buat back up baju nikah eimy lah!!! Sbb mcm der prob lak dgn jubah nikah eimy tu....p bincang balik mai so kena wat sepasang baju lagi utk back up....ms da suntuk kan....

dhiera zainudin berkata...

@ eimy: boleh dear. kita lagi berbesar hati. arghh... last2 minit ni, kenapa ada masalah~

Ninie berkata...

Veil tu mahal x? Penah nampak di PKNS s.alam, tp xberani tnya harga...lawa.

Jenguk2 Ninie juga ya...

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/