Selasa, 8 November 2011

Progress checklist: Hantaran

Salam pembuka bicara..

Memandangkan majlis pertunangan saya disekalikan dengan majis bacaan yassin dan tahlil untuk arwah maklong dan atuk, jadi saya request tak mahu hantaran banyak-banyak.

Setelah bincang-bincang, hantaran kami 3-5 sahaja. Saya suka! Sepatutnya, nak bertunang 6 bulan je time decide ni. Sekali tu, ramai sangat member yang kahwin bulan 5 dengan 6. Jadi, postpone lah sehingga lepas raya dan PMR tapi sebelum SPM bermula. Dua orang adik saya masing-masing ambil PMR dengan SPM tahun depan, tak mahu ganggu masa belajar dia.

Apa barang hantaran ye?

Dari saya kepada Z, hanya ada:
a) Kain nikah warna off white, sampin dan songkok - sudah beli
b) Jelly dari kacang hijau dibuat jambu air dan kuih-muih kot - sponsor by my parent
c) Buah-buahan - sponsor by my auntie
d) Coklat - sponsor by my bestie (sayang kamu ketat-ketat nazihah nasiman)
e) Kek dan muffin - sponsor by my paksu yang merangkap my official photographer

Dari Z kepada saya, hanya ada:
a) Kain ela buat baju raya tahun depan - along Z beli
b) Coklat - along Z jugak
c) Buah - done

Kami tak ada sirih junjung sebab mak-mak kami yang tak mahu. Kiranya, tak ada mengikut adat sangat la kan?

Pada side saya, saya belum siap kan bantal hantaran lagi. Nak bagi treaser tapi malas nak tangkap dan transfer gambar. Besok-besok la ye (kalau rajin).

Kaki dulang guna nenek saya punya.

Bakul hantaran pun sudah beli.

Hiasan on process. Mak saya nak guna carnation flower untuk hias hantaran. Secara tak langsung, bagi good impression pada family Z. he. Maka, tiap-tiap malam saya gigih DIY carnation flower ni. Bagi gambar lama boleh? Ada yang request tutorial. Saya akan cuba buat entri tutorial pula lepas ni. Mohon bersabar ye.


Owh, ya. Span untuk cucuk bunga dengan aluminium foil warna gold belum beli lagi. Nasib saya buat entri ini dan teringat!

Itu sahaja kot. Ke korang ada perasan ada yang tak ada lagi? duh.. Saya anak sulung. Nasib my bestie selalu ingat kan dan ajar itu dan ini sebab dia anak bongsu, adik beradik semua dah kahwin.

xoxo*hug and kiss*

14 ulasan:

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata...

Wahhh best2 .. hrmmm alhamdulilah ...umi doakan semoga apa yang dirancang berjalan dengan lancar :)

sal berkata...

mencuba utk kreatif ye dhiera...nnt hiaskan utk hantaran weds sal 1x la yer..hihi

MAY berkata...

ppening jugak memikirkan barang htrn untuk kawen ni..smlm je baru jmp mak andam..rase mcm tak nak kawen pulak!

dhiera zainudin berkata...

@ umi : thanx umi~

@ sal : ini pun dah pening. tak tahu nak buat lagu mana. pdhal buat satu jerk~ hek

@ CIK MAY : uit, nape?? jgn2~

Fariza berkata...

wow. cntiknya, :) kreatif. sy malas. :(

dhiera zainudin berkata...

tu gambar lama dear.. buat HB guna bunga macam ni jugak~

Honey Sakura @ eiMyLiciOus berkata...

weeeeee...bunga carnation a.k.a bunga tisu...huhuhu jenuh nk buat gak kan kan kan..

eimy dok pulun buat bunga nie utk 200 batang bunga telur...berpeluh gak la...ekekekeek

Tanpa Nama berkata...

wah, kreatif ye?? efa dulu deco2 mak yg buat, yela, nk gubah2 bunga, seni xde, gud luck syg!

oh, samela, next year adik efa 2 org, sorg pmr & spm, tapi kenduri mai redah jek.. ;)

~ NANA ~ berkata...

xpe, tunang xyah byk2 barang hantaran pon xpe...hihi

dhiera zainudin berkata...

@ eimy : 200? banyak ye...sakit bontot la nak membuat ye~

@ epa : kite buat sama2 dgn mak.. he. yke? sempoi la.. asal kawen kan? he. kite sbb adik kite yg sorang tu belajar dekat MRSM. cuti pun tak tentu kadang2~

@ nana : itu la kan~

Unknown berkata...

Wahhh senang nye hantaran. Tayah sakit kepala kan. Tggu kawen je baru sakitkan kepala. Hehe babe Cuba u try comment kt post I boleh tak? Tatau laa dh boleh comment ke blom. Tp I ade ubah sket setting

dhiera zainudin berkata...

tu la...lagi2 orang sponsor sekali dgn siap dgn decoration. memang tak pening sgt la..buat satu je. hek

orait, jp lagi saya try blk ye..

Asyikin Aizuddin berkata...

hai dhiera~ bykkan kelopak bunga tu pasti akan jadi cantik. visit blog akak. akak penah buat utk bunga tangan~ pakai paper crepe yg nipis.

neya berkata...

wahh bestnye awkk oi. ta peneng kepala nak pk -.-" tunggu bunga cantik kamu tuh ^^