Rabu, 25 Januari 2012

Review : Majlis pernikahan sepupu saya

Salam pembuka bicara..

Rasa macam dah lama sangat tak update blog. Hari ini, saya nak review sikit pasal majlis pernikahan sepupu saya sabtu lepas.

Saya sangat suka baju dia. Cantik! Tapi saya tak tangkap gambar guna kamera saya. Malas. Gambar yang saya ada semuanya dari handphone anak saudara saya. Anak kepada sepupu saya makna nya anak sedara la kan? Ayah saya anak bongsu sebab tu saya ada berpuluh-puluh anak sedara yang lebih kurang sebaya. Guna khidmat dorang je senang.

Baju nikah dia dari chiffon beaded yang gojes berwarna peach. Peach warna tema yang akan hit pada 2012 kan? Cousin saya dah pakai peach. hehe. Sepupu saya lagi sorang kata, "dhiera, ko buat lah baju macam ni. Cantik!" Saya kata nanti nak pakai raya malu. pang!



Tepat jam 5.55 petang, cousin selamat diijabkabulkan dengan suaminya. Sepupu saya yang lain, mak saya serta adik saya kata muka suami sepupu saya ni macam muka tunang saya. Cuma tunang saya lagi chubby sikit dari ini.

Sebelum nikah, tok kadi ada cakap yang mas kahwin selangor adalah sama dengan duit hantaran yang lelaki bagi. Semuanya adalah hak milik perempuan. Pengantin perempuan ada hak untuk izin kan samada kegunaan mas kahwin ini untuk dibuat majlis atau apa segalanya.

Untuk nikah, tak ada apa pun nak review lebih-lebih. Majlis sangat simple tapi sangat bermakna. Tunggu besok untuk resepsi dia yang super gojes.

xoxo

14 ulasan:

MAY berkata...

x nampak sangat la baju ni macamane..

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata...

cantik sepupu dhiera ..manis je rupanya :) ..baju pun cantik ..piwettt :)

Cik Lijah berkata...

cantek everything....
mekap, baju, veil......hehehe...
takde gambar baju die berdiri ke...??
cuba share...hehe

dhiera zainudin berkata...

@CIK MAY
may, puas dah cari gambar baju full view. tapi xjumpa.. tu la lain kali malas nak tangkap sendiri. akibat~

dhiera zainudin berkata...

@My Life's Journey
tu dari tepi je baru. hekhek

dhiera zainudin berkata...

@Cik Lijah
tu la kak lijah, tak ada.. malas lagi nak tangkap gambar. akibat la kan~ nanti cari dekat anak sedara yang lain. hukhuk

E'in berkata...

wah.. cantik2.. tahniah.. :)

dhiera zainudin berkata...

@?e'in?
kite nak tunggu e'in up entri pasal wedding e'in plak~ hehe

Suria berkata...

kirenye selangor pn dah same ng kelantan lah eh..? huhuu

dhiera zainudin berkata...

@Suria
nampak gaye ye macam tu la.. hehe

Unknown berkata...

kwn baek sy pon nak pkai peace..mmg btol la naek kaler tema nie thn 2012 kn..

Cik Nasha Nadya berkata...

eh,ehh.. dia pakai kaler tema kite nnt.. syoknyee.. lembut aje.. acecehh..

dhiera zainudin berkata...

@syaz@rozelt
yke? tambah lagi sorang~ huhu

dhiera zainudin berkata...

@Cik Nasha
tema nasha peach ye.. wiwit!