Khamis, 19 Januari 2012

Contest 'Cinta Kami'

Salam pembuka bicara..

Hari ini, saya nak join satu contest yang di anjurkan oleh Miszalya Bridal Houze. Satu contest yang amat berbeza kalau nak dibandingkan dengan contest yang lain. Kenapa saya kata kan berbeza? Kerana hadiah yang ditawarkan oleh Miszalya Bridal Houze. Hadiah yang lain dari yang lain. Dan yang pasti ramai pasangan yang akan berkahwin berlumba-lumba nak sertai kan kan?

********************

Tapi sebelum kita berkenalan dengan hadiah, jom kita kenali siapa Miszalya Makeup Studio & Bridal Houze ni?

Miszalya Bridal Houze ni terletak di Klang. Pelbagai khidmat yang mereka tawarkan antaranya adalah solekan, sewaan baju, pelamin,pelbagai pakej pertunangan dan perkahwinan serta kelas-kelas mekap. Ting! Mesti ramai gadis-gadis yang suka bermekap. Nak belajar? Hubungi terus ke Miszalya ya!

Macam mana nak contact Miszalya Bridal Houze untuk sebarang tempahan dan pertanyaan?

SMS = 017-6762248 (hanya SMS sahaja ye)
Yahoo Messenger ID = miszalya.makeup studio
Facebook ID = Miszalya Makeup Studio

********************

Dah kenal bukan? Nak tahu hadiah menarik yang ditawarkan oleh Miszalya Bridal Houze. Taraaaa…..


Gambar di atas hanya contoh semata-mata yang diambil dari http://www.miszaleeya.com/ . Silalah terjah website beliau untuk melihat hasil yang lain.

Hadiah yang ditawarkan kepada 6 pemenang adalah:
-          Pelamin sanding atau
-          Pelamin mini
 atau
-          Mekap x 1
 atau
-          Busana dan aksesori
 atau
-          Busana, aksesori dan mekap x1
 atau
-          Busana, aksesori dan pelamin mini

Menarik kan? Kalau orang nak sponsor, siapa nak tolak rezeki. Maklumat lanjut klik sini.

********************

Sebelum kita teruskan dengan kisah cinta saya dan tunang tersayang, saya nak beritahu kisah cinta kami ditulis sendiri oleh encik tunang. Kalau nak tahu masa saya beritahu nak masuk contest Miszalya Bridal Houze ini, dia cakap dia yang nak menulisnya. Special kan? Khas untuk pembaca dan terutama Miszalya Bridal Houze. Another way he show his love. I love you, b!

Here we go!!
********************


Kepada Miszalya Bridal Houze,

Saya yang lebih gemar dikenali sebagai ZUL. Saya ingin mewakili tunang saya, dhiera yang tercinta untuk memasuki peraduan ini. Bak kata tunang saya, ramai orang yang baik-baik suka memberi peluang sekaligus memudahkan perjalanan majlis perkahwinan impian pasangan pengantin. Contoh terdekat, haruslah Miszalya Bridal Houze. Dengan hadiah yang menarik, pendekatan contest yang berlainan pasti ramai pasangan-pasangan yang ingin mendirikan masjid berlumba-lumba untuk turut sama menyertai contest ini.
Terima kasih diucapkan.

Kisah cinta saya dan pasangan mungkin kisah yang biasa-biasa sahaja. Tapi cukup unik dan cukup saya hargai kerana bertemu dengan pasangan yang akan hidup bersama saya hingga ke syurga, pasangan yang akan menjadi ibu kepada anak-anak saya juga pasangan yang akan menjadi menantu terbaik di mata keluarga saya. Insyaallah.

Dhiera,

Ya, itu lah nama tunang saya, empunya blog bertuah ini. Pertama kali saya lihat dhiera, jantung saya rasa berdebar-debar. Saya terdetik dan terfikir ini ke yang dinamakan cinta pandang pertama? Tapi saya tak tahu. Saya mengaku sebelum bertemu dhiera, saya pernah menjalani beberapa episod kegagalan cinta. Uniknya, tiada satu pun pengalaman lepas saya sama seperti pengalaman bila saya bertemu dhiera.


Peristiwa pertama

Saya tak akan pernah lupa peristiwa pertama kali saya menegur dhiera. Peristiwa itu masih segar di ingatan sehingga kini. Saya mengenali dhiera sebelum dhiera mengenali saya. Masa pertama kali kami bertemu, saya memanggil dhiera dari jauh tapi dia hanya menoleh sekejap kemudian berlalu pergi begitu sahaja. Terdetik juga dalam hati, dhiera ni sombong atau dia malu?

Percayalah. Jika ditanya peristiwa ini pada dhiera, dia sememangnya tidak tahu menahu. Dhiera selalu kata, “kenapa saya tak ingat ye pasal ni? Tipu ea.” Haha.. Pada waktu ini, hanya saya yang menyukainya dalam diam.


Percubaan kedua

Saya tidak pernah berputus asa. Cubaan kedua menegur dhiera adalah ketika dhiera sudah mengenali saya melalui kawannya. Haha. Masa ini agak kelakar bila diingat semula kerana dhiera beranggapan bahawa saya cuba memikat kawannya. Walaupun dhiera sudah mengenali saya, dhiera tak pernah menegur saya. Kalau berselisih pun, dhiera hanya tunduk kan muka tanpa memandang saya. Belum declare sebagai kawan betul lagi agaknya.

Pada cubaan kedua, kami berselisih dan saya saja-saja mengusiknya dengan menegur, ”dhiera, pinjam kereta boleh?”. Dengan selambanya, dia menjawab “ambil la kunci”. Serius! Nak pengsan. Dhiera membalas teguran saya. Dan saya ketika itu merasakan seolah-olah dunia ini terhenti putarannya. Indah! Sangat indah! Gembira tak terkata. Terus berfikir, dia jodoh aku ke? Kenapa sebelum ni dia macam nak tak nak je layan aku? Aku syok sendiri ke? Tapi saya abaikan sebab rasa gembira lebih kuat dari pertanyaan yang menggasak fikiran.


Percubaan ketiga

Cubaan menegur dhiera kali ketiga, kami berbual perkara biasa-biasa sahaja walaupun dhiera macam nak tak nak saja melihat muka saya. Sebelum mengakhiri perbualan sempat saya merisik nombor telefon pada dhiera. Jenuh juga nak mendapatkannya. Bila dah dapat, haruslah saya simpan dengan baik. Nombor azimat kan? Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.

Dari situ bermulalah episod ber’sms’ kami. Pada dhiera, saya adalah buah hati kepada rakannya sampai dhiera mengatakan bahawa dia sudah berpunya. Terasa bagai dilanggar lori 1 tan. Sedih. Sedih sangat. Tapi pelik, dia melayan saya seperti biasa. Seperti dia tidak mempunyai sesiapa.

Percubaan yang lain, biarlah menjadi kenangan buat kami berdua.



Dating pertama

Dating pertama kami di food court Ipoh Parade. Kemudian, mengisi masa dengan menonton wayang dan bermain boling. Dating kami bukan dating berdua. Dhiera membawa rakannya bersama. Tapi saya tak kisah. Yang penting, saya dapat keluar bersama- sama dengan dhiera. Pada waktu ini lah, saya tahu bahawa dhiera sukakan Bigmac. Katanya, Bigmac ada sayur. Saya pula hanya makan set ayam Mcd sahaja.


Dating kedua

Dating kedua kami pada 8/11/2010. Masa tu saya ada tugasan di tempat dhiera bekerja. Peluang jangan ditolak bukan? Kami makan tengah hari bersama. Tak sangka yang dhiera pun layan makan kat mamak jugak. Saya ambil gambar dia. Saya rakam video dia supaya saya boleh recall saat-saat ini semula. Tapi dhiera tak suka saya buat begitu. Ada ku kisah? Asalkan dapat jumpa dhiera sudah cukup bagi saya.


Cinta bermula

Besoknya adalah tarikh azimat. Tanggal 9/11/2010 dengan rasminya kami menjadi pasangan bercinta walaupun pada mulanya dhiera enggan terima lamaran saya. Lama saya tunggu dan akhirnya, hari itu datang juga. Saya sudah bersiap sedia dari awal untuk menjadi seorang suami buat dhiera kerana saya tahu cita-cita dhiera yang ingin mendirikan rumah tangga pada usia 25 tahun. Oleh sebab itu, beberapa hari selepas dhiera menerima diri saya, saya telah ke rumahnya bertemu orang tuanya. Malah, bertemu dengan neneknya, pak cik dan mak cik nya serta sepupu-sepupu nya. Terasa seolah-olah diterima dalam keluarga mereka.

Buat dhiera. Saya tahu, walaupun kita baru berkenalan, tapi saya amat-amat sukakan awak, dhiera. Saya pun tak pasti kenapa saya boleh jatuh cinta dengan awak. Mungkin kerana saya senang bila bersama dengan awak. Saya suka lihat wajah awak bila awak senyum. Manis. Hilai tawa awak membuatkan saya gembira. Hilang segala duka. Saya nak awak menjadi pelengkap tulang rusuk kiri saya yang hilang.




Majlis pertunangan 

Setelah setahun kami bersama, sudah banyak dugaan dan cabaran yang telah kami tempuhi. Walaupun kekadang kami berselisih faham, itu tak menjadi halangan untuk kami meneruskan hubungan ini. Anggaplah ia sebagai lumrah kehidupan dalam berpasangan. Tanggal 20.11.2011 telah mengikat kami berdua apabila dhiera sudah pun menjadi tunang saya. Saya berharap agar pertunangan kami ini akan berkekalan dan jodoh kami akan sampai ke syurga dan sehingga ke akhir hayat kami. Walaupun apa jua rintangan dan cabaran akan kami hadapi dengan tenang dan sabar agar hubungan kami berkekalan selamanya. Amin.

Jika 9.11.2010 yang lepas menjadi saksi cinta kami. Maka, 24.9.2012 akan datang telah saya pilih untuk menjadi saksi cinta kekasih nan halal kami berdua buat selamanya. Insyaallah.

Terima kasih sekali lagi buat Miszalya Bridal Houze kerana memberi peluang ini buat kami berdua. Semoga Miszalya Bridal Houze terus sukses!


********************

Tamat lah cerita cinta ringkas kami berdua. Geli? Yang pasti, saya tersenyum membacanya. Memang mula-mula saya kenal dia, saya ingat dia nak pikat kawan saya. Rupa-rupa, salah orang da~ Maaf ye semua entri panjang.

********************

Suka? Please vote for me! Sila tulis VOTE! dan tinggalkan link blog atau link facebook di ruangan komen ya! Terima kasih atas semua vote. Nak join? Klik sini ya!

Contoh komen:
a) VOTE : link blog kamu atau
b) VOTE : link facebook kamu


Ya Allah, kau jadikanlah bakal suamiku seorang yang taat, patuh akan perintahmu. Jika tidak, kau kuatkanlah diriku untuk sentiasa berada di sampingnya,menegur kekhilafan, menjadi sayap kiri perjuangan ke arah jalan yg diredhaiMu ya Allah. Jadikanlah cinta kami cinta yang engkau redhai, cinta yang akan lebih mendekatkan diri kami kepadaMU.

aminn.. :))

Terima kasih Miszalya Bridal Houze kerana memberi peluang kepada saya! Semoga Miszalya Bridal House akan terus sukses!

xoxo

107 ulasan:

zuljengka berkata...

VOTE!

Unknown berkata...

sweet nye kisah cinta korang..tersenyum membaca nya :)

goodluck ye dhiera!!!!

panda montel berkata...

Vote for you DEAR...

p/S: TERASA NAK JOIN TAPI LUPE, WEN TAK TUNANG LAGI. WAHAHAHA

zuljengka berkata...

VOTE!http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1057527472

~misshuny~ berkata...

wah..so sweet..=)..pandai betul tunang dhiera mengarang esei yer..lau bagi tunang hani karang,xde mknanya..hehe..harap2 dhiera menangla contest nie..=)

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata...

wahhhhhhhhhhhhhh romantiknya ..amin segalanya berjalan dengan lancar :)


Umi yakin dhiera boleh menang ..yay

Unknown berkata...

Vote u dear!

gudluck k :)

Unknown berkata...

Vote u dear!!


gudluck k :)

dhiera zainudin berkata...

@ zuljengka : thanx ya!

@ zimie : thanx zimie~ share la jugak cerita zimie

@ wen : nak tunang tahun depan x? join la~ buat tema ala-ala malay engagement ceremony. he

@ hani : dia nak try test bakat kot. hehehe. amin~

@ umi : alaa... cerita umi dgn encik abah pun romantik jugak. dating dekat bus stop lagi. hekhek

@ jijah : thanx jijah!

Puan Ekin Hoza berkata...

VOTE : http://dhiera-nak-kahwin.blogspot.com

sweet :) semoga menang contest! :)

Cik Nasha Nadya berkata...

wow..
oklah saya VOTE. :)

Izyan Helmi berkata...

dhira!

sweet nye encik tunang dhira yg buat entry ni. lain dr yg lain..hehe.

VOTE!!

http://lovelyorked.blogspot.com/

Unknown berkata...

vote!

Miss Ika berkata...

Vote!

:)

Unknown berkata...

VOTE dear.baru tau cane nak vote.hehe all the best ye

[az azhari]™ berkata...

vote!

::Aja:: berkata...

hik3..geli sikit baca..sebb zul yg tulis.wahahaha.kalo suro amir yg tulis..smpai ke sudh die xmo.grrr
eh

VOTE!!!!
Http://mylittlepieceof-ct.blogspot.com

dhiera zainudin berkata...

terima kasih buat semua~

@ aja : ko yg geli~ aku tersenyum ok membaca ye.. lalalala.

The Junetastic Brides berkata...

Camne sbnrnye nak vote ni?!

VOTE http://dhiera-nak-kahwin.blogspot.com/

ke VOTE http://junetasticbrides.blogspot.com/

Ape2 pon good luck! Sile menang =D!

dhiera zainudin berkata...

@ the junetastic bride : ni bride #2 ke? hek..

vote dan letak url blog masing2. yang kedua tu betul lah~ he

thanx dear~

Syu, Syuhada berkata...

cik susu vote kamu dhiera!!

best of luck ye;)

dhiera zainudin berkata...

@ ciksusu : thanx ye ciksusu!!

Rina Lia (◕‿◕)✿ berkata...

saya sukaaaa sangat!

Vote

vote
vote


vote x 18 kali hehe

Izafiza berkata...

sayam.sweet sangat!!

VOTE http://izahafizah.blogspot.com

ps:jom join contest sy plak.=)

shafika fieka berkata...

Pika vote u cik dhiera!!

gud luck..

http://shafikafieka.blogspot.com

Dell berkata...

Sweet sggt2222 ... suke2. Dell nak vote, tapi akan dikenali plak . hihi .

ilaSham berkata...

Vote for dhiera...jangan lupa VOTE for me https://www.facebook.com/photo.php?fbid=348575441822575&set=a.342532232426896.100985.300972203249566&type=1&theater
MINTA JASA BAIK AWAK UNTUK like CONTEST NI ~.~
Dan LIKE fanpage sekali

The Junetastic Brides berkata...

Hihi bride #2 lah ni ;)

dhiera zainudin berkata...

thanx rina, pika, kak ila dan dell.

@ iza : terima kasih jugak buat iza. kite memang nak join tapi belum berkesempatan nak buat.

@ ila : nanti kite like ok! jarang bukak fb time office hour. hehehe

@ the junetastic brides: bride #2 diyana yang comel kan?

Suria berkata...

wahhh!! senyum simpul suria bace...
alolooo..sweet sgt! :)

vote!!

nuraien berkata...

comel..vote

Apple Pink berkata...

VOTE...
VOTE...
VOTE...
VOTE...

(wupzz vote cam ni dikira jugak kew)

dhiera zainudin berkata...

suria, ain, jiha~ terima kasih sayang-sayang!

dila v(^_^)v berkata...

vote 4 u!

VOTE! VOTE! (double vote..hehe)
http://iamhersoulmate.blogspot.com/

dhiera zainudin berkata...

thanx ya dila!

dhamirah asilah berkata...

tahniah kalian berdua...sorry late wish...biler lansung?

Are Nims Power berkata...

vote
http://www.facebook.com/profile.php?id=1125152681&ref=tn_tnmn

Tanpa Nama berkata...

VOTE

Tanpa Nama berkata...

VOTE : http://www.facebook.com/profile.php?id=1035254892&ref=tn_tnmn

gud luck dhiera!!
harap btl lah cara nak vote ni. wonder nape link fb ni panjang..huhu

dhiera zainudin berkata...

@ dhamirah asilah : thanx. insyaallah bulan 11 dan mungkin di cepatkan bulan 8.

@ anim : thanx ya.

dan thanx buat tanpa nama semua~

nora saniey berkata...

Vote dhiera...

vote nora jgk yer...

http://norasaniey.blogspot.com

☾SHiemaCMa786☾ berkata...

sweetnye..

VOTE!

Cik Anita berkata...

VOTE! VOTE! VOTE!

sungguh nice..

good luck ye Dhiera.

:)

dhiera zainudin berkata...

@ nora : thanx nora.. kejap lagi kite baca entri nora ok!

@ cma: thanx cma. wuwuwu. malu~

@ cik anita : trimas~

*wink* berkata...

VOTE jgn xvote...
chaiyok ka dhiera

Tanpa Nama berkata...

vote

Tanpa Nama berkata...

VOTE

sitinazirah86 berkata...

comel nyaa..ira nak vote dhiera dan pasangan

Izzatul Azma berkata...

VOTE ! http://sweethoney86.blogspot.com

rozeeta rashid berkata...

wah bestnyaa! tahniah dapat tunang yang sweet! =)

VOTE http://rozeetarashid.blogspot.com/

~Sal Ismail~ berkata...

VOTE:
http://missfroggy84.blogspot.com

VOTE https://www.facebook.com/profile.php?id=665089374

dhiera zainudin berkata...

thanx rozeeta rashid dan sal ljou~

Tanpa Nama berkata...

VOTE http://facebook.com/alhazriq

Dear Yayah berkata...

VOTEEEEE !

http://ainchocolate-ainnurafiffah.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

VOTE!!!!!xlambat lg kn?
http://facebook.com/zahirah.amalina

Tanpa Nama berkata...

VOTE

Unknown berkata...

vote u dear..hehe..sory lambat...hehe...dah tag join GA..meh join

http://lildrwalimah.blogspot.com/2011/12/ladies-photographer-giveaway.html

abid berkata...

vote dear..hehe

Devebra berkata...

VOTE!

Tanpa Nama berkata...

VOTE

dhilah loco berkata...

VOTE~~~~~~~

moga dhira n zul dpt menang contest ni. dhira so sweet~~~~~~~~~~~~~~~~

tisjustME berkata...

Chomel gila

cik dila berkata...

hahaha,akakk. kite tak tau pun kewujudan blog ni.

tp nice la entry ni. tunang akk pandai tulis jugak..;))

artzleen berkata...

VOTE!

..and don't forget to vote mine ;)

http://tweetlurve.blogspot.com/2012/01/contest-cinta-kami.html

tutie berkata...

Ya, Allah..

Rahmati pasangan kekasih hati ini di bumi...Agar cinta mereka membumbung tinggi...Tiada sempadan, tiada tara,
… sampai syurga!

Amin.

ziera berkata...

VOTE!!!

p/s:sweet sgt dhira n en tunang..moga bahagia hingga ke Syurga..;))

dhiera zainudin berkata...

semua: terima kasih ye..

@ tutie sayang: kite terharu sangat. amin

@ dila : dila kan busy exam dengan study. hehehe.. tengok la sape tunang dia. hahaha. muntah!

EyEdA berkata...

lalink nadhirahtul nasuha..
tahniah ekk akk ucapkan..
akk da best k..
muahx

tutie a.k.a aty berkata...

ikhlas...

nuta berkata...

VOTE so sweettt gtuuu ;p

puan.mila berkata...

syok la tunang tolong typing..haha

VOTE!!! u dear!

http://k3hidupanlif3.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

vote!http://www.facebook.com/profile.php?id=100002543314654&ref=tn_tnmn

Iam Geo berkata...

VOTE
http://www.facebook.com/Iammrgeo?ref=tn_tnmn

Iam Geo berkata...

Go Go Dhiera!

dhiera zainudin berkata...

geo hensem. thanx ya.. cik anon juga~

oniechan berkata...

vote ;)

gd luckk!!

http://pelangitengahari.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

VOTE http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1227795188

idysur tagem berkata...

VOTE!

http://sickx66.blogspot.com

NATASHA RAZI berkata...

vote

good luck kak.... akak kawin dulu t kita nak follow... kita kan gatai,,

natasha razi berkata...

vote..

k good luck...

kita ondwey lorh.. nak kawin gak.. haha kita kan gatai... geli kan hikhik.....

iera chan berkata...

vote juta2 kali

LadyHeart Erin berkata...

VOTE! Happy 4 u...

kakna berkata...

vote the couple...

Aimori berkata...

VOTE 4 U dear....

WisH U aLL D'Best ^^


http://www.facebook.com/profile.php?id=100000118362978

Irfan berkata...

vote vote vote. goodluck =)

Tanpa Nama berkata...

VOTE https://www.facebook.com/profile.php?id=1312154965

dhiera zainudin berkata...

thanx semua~

buttercup berkata...

VOTE!
VOTE!
VOTE!

SWEEEETTT SGT!!! >_<

buttercup berkata...

VOTE!
VOTE!
VOTE!
SWEEEETTTT SGT!! >_<

FarEast berkata...

sweetnyer citer dhiera..

bleh vote lagi x???

faiz VOTE... :)

dhiera zainudin berkata...

@ buttercup dan faiz : thanx darl.. masih boleh sampai 31jan ni~ hehe

ada mokhtar berkata...

weeee... so sweeettt... hehe

VOTE you dear :)http://cikadamokhtar.blogspot.com

dhiera zainudin berkata...

@ ada : thanx darl~

Hunny Kitty berkata...

teringat tahun lepas ai masuk contest mcm ni jugak ngan cst...hehehehe

dhiera zainudin berkata...

@ hunny: eh, yke? adakah hunny one of the lucky person tu?

BENA berkata...

cuweetttttttttttt laaaaaa . bena baru masuk hari nih blog dhiera yang nih . heheehe :)

budak kacamata berkata...

moga jodoh berkeklan..amin...

Dira berkata...

VOTE!!! :)

http://sitinadirah1101.blogspot.com/

dhiera zainudin berkata...

@ bena : manager bena pun sweet jugak. hehehe

@ budak kacamata : amin

@ dira : thanx darl~

aku senbei berkata...

vote!

dhiera zainudin berkata...

@aku senbei
thanx a lots~

aReLaN berkata...

VOTE : http://noruazuran.blogspot.com

dhiera zainudin berkata...

@aReLaN
alan, trimas ya!

nabilah_2908 berkata...

VOTE !!!

alahai...sweetnya cerita ni...dok senyum sorang2 tau baca.. :)

Good luck..!! moga ada rezeki kamu berdua dalam kontest ini... :)

Hanie Dew berkata...

vote!

mama aini berkata...

vote !!..

Tanpa Nama berkata...

saya vote lima enam kali!!!..
heheheh.