Sabtu, 9 Jun 2012

MUA & fanpage!

Salam pembuka bicara...


Sebenarnya nak bercerita pasal MUA (make up artist). Pada saya MUA adalah orang yang boleh mekap kan orang. Even mak andam pun pada saya MUA. Kalau orang kata MUA tu adalah orang yang mekap kan artis-artis memang silap la.

Meh nak bagi definisi dia dalam bahasa english. Apasal bahasa inggeris? Sebab:
1. Perkataan 'Make up artist' itu sendiri dalam bahasa inggeris
2. Orang bagi bahasa inggeris, balas pun dalam bahasa inggeris juga la kan? Macam interview. Ngee

All art needs a place to be seen or experienced, and in the world of makeup artistry that canvas is the human body. A makeup artist uses many different types of media:
  • Makeup
  • Paint
  • Hair
  • Prosthetics
  • Molds and Casts
These items help the artist to create a work of art using a human form - by enhancing that person’s beauty or appearance, or by creating an entirely different fantasy-based appearance or effect. 
sumber: tekan sini

Artist bukan artis macam pelakon ke penyanyi semua ni. Artist tu merujuk pada manusia yang berseni gitu..


Sambungan pasal MUA ni besok la ye. He


Untuk pengetahuan korang, saya dah page facebook saya sendiri. Promote blog gitu. Kalau-kalau ada yang sudi, silalah like. Terima kasih semua.


Page facebook saya adalah dhiera's blog [tekan sini]


xoxo

0 ulasan: