Rabu, 18 April 2012

Menjawab pertanyaan centrepiece

Salam pembuka bicara...


Pasal centrepiece semalam, ada yang tanya saya nak letak dalam bekas apa. Jawapannya, ada dua kemungkinan.


- Pertama : saya akan pinjam gelas emak saya. Gelas mak terlalu banyak tapi tak pakai. Jadi, saya merancang untuk pinjam. Tapi saya belum dapat keputusan dari emak. Sebenarnya, takut jugak kalau ada budak-budak yang tertarik alas meja sampai terjatuh centrepiece ni.


- Kedua : saya hanya gunakan botol air mineral. Barang yang paling jimat sebab ayah saya suka beli air mineral bila memandu kereta. Tak kesah lah kemana saja. Ke ipoh, ke putrajaya, ke shah alam malah ke pekan terdekat pun kadang-kadang beli air mineral. Jadi, recycle lah botol air mineral ni dan hias cantik-cantik.


Macam yang saya pernah tunjuk dulu (buat yang sudah tahu). Untuk centrepiece berinspirasi kan gambar ini.




Buat yang tak pernah tahu, bunga-bunga centrepiece ini saya pernah buat tutorial dulu [klik sini] dan bunga ini saya guna semula bunga masa saya bertunang dulu, 4 bulan 4 minggu 1 hari yang lepas. Sayang dari terbazir gunalah sebagai centrepiece.


Buat yang emel saya, maaf ye kalau saya lambat balas sebab kadang-kadang saya baca tapi tak terbalas emel sebab ada kerja lain yang perlu saya uruskan. Kalau urgent, boleh emel saya di nadhirah@gxcorp.com.my.


xoxo

6 ulasan:

Ziema berkata...

Ahaha. Takpe dhiera. Yang penting tak membazir dan kreatif kan :)

Gud luck!

puan.mila berkata...

wah bz nye akak ni..gud luck dear!

dhiera zainudin berkata...

@ZIEMA
betul tu ziema!

dhiera zainudin berkata...

@puan.mila
tak busy mana pun mila. ngee

FarizAtie berkata...

yeahh x membazir..idea botol tu pun ok cme cut cntik2 n maybe letak reben comel so xdelah nampak terlampau kosong sgt..:)

dhiera zainudin berkata...

@miszatie
betul betul betul! u get my point dear~