Sabtu, 29 Oktober 2011

Tagged from wanie

Salam pembuka bicara..


Saya buat tagged dari wanie dulu. Next, tagged dari Miss Ika pula.
1.You must post these rules.
2.Each person must post 11 things about themselves in their journal.
3.Answer the questions the tagger set for you in their post. And create eleven new questions for the people you tagged to answer.
4.You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5.Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER
6.No tag back!
7.No stuff in the tagging section about " YOU ARE TAGGED IF YOU ARE READING THIS" YOU LEGITIMATELY (a.k.a REALLY, TRUST, WITH ALL HONESTY) have tagged 11 people.  
11 perkara mengenai saya.

1. Panggil saya dhiera. Nama penuh orang selalu salah eja.
2. Nama penuh saya unik (perasan)
3. Fasa kehidupan di tempat berlainan.
4. Masa baby (1-5 tahun) tinggal dekat Shah Alam.
5. Masa kanak-kanak (5-15 tahun) tinggal dekat Puchong
6. Masa remaja (15-22 tahun) tinggal dekat Klang
7. Masa meningkat dewasa (yang tak dewasa sangat) tinggal dekat Kuala Kubu Bharu. Sila kira umur saya sendiri. he
8. Graduan nutrition dari UPM
9. Pembelajaran formal pertama masa usia 4 tahun di Tadika Intan Jaya, Shah Alam.
10. Cita-cita nak jadi housewife tapi terkerja dalam bidang makanan pula
11. Saya belum pergi kursus kahwin. Ada sesiapa nak ajak saya pergi kursus kahwin? Bakal tunang dah pergi.
11 soalan yang ditanya oleh wanie.

1) Name boyfriend/girlfriend/tunang/suami/isteri?
Saya lebih suka dia dikenali sebagai Z. Nama glamer dia zul.

2) Dah berape kali clash sebelum jumpe cinta sejati?
Alamak, 2 kali kot.

3) Bagi 3 sebab nape buat blog?
Pertama: suka tulis kot
Kedua: lepaskan rasa
Ketiga: alternatif diari bertulisan tangan

4) Bagi 4 blog korang suke usha?
Empat: joegrimjow

5) Bagi 5 lagu favorite korang?
Ini memang susah. Saya layan je semua lagu.
Satu: Ayat-ayat cinta (rossa)
Dua: The day you went away (M2M)
Tiga: Gemilang (ella)
Empat: Lucky (brtiney spear)
Lima: Ku pinang kau dengan bismillah (Pasha ungu feat Rossa)

6) Warne tema pertunangan, pernikahan, persandingan & resepsi?
Tunang - hijau
Nikah - off white + baby pink
Sanding - kuning 
Resepsi - biru

7) Bagi 7 tempat korang teringin nak g honeymoon?
tujuh??? wanie ni betul la..
Satu: Paris
Dua: Geneva
Tiga: Mana-mana tempat yang ada private pool boleh?
Empat: Koh Samui (Ini je yang kami mampu)
Lima: Sepang gold course
Enam: Kundasang
Tujuh: Cameron Highland (sebab nak tidur dan rest dalam bilik je)

8) Gelaran yang korang dan cinta hati guna? (contoh: abg & syg ke syg & anje ke)
Saya dan kamu. hahahahaha. Tipu.

9) Tarikh tunang, nikah, sanding & resepsi?
Tunang - 20.11.2011
Nikah - 9.11.12 (sempena anniversary hubungan kami)
Sanding - 10.11.12
Resepsi - belum decide lagi. Mungkin seminggu selepas atau lepas balik honeymoon.

10) Bagi 10 sebab nape korang pilih cinta hati sebagai teman hidup?
Satu: lelaki
Dua: berakal
Tiga: bersungguh kot nak tackle saya
Empat: dah suka dekat dia
Lima: suka kat dia la
Enam: laa.....
Tujuh: lepas kahwin baru bagitahu boleh
Lapan: perasaan tu Allah yang kurniakan
Sembilan: saya dah tersayang dia
Sepuluh: saya sayang dia lah. haha

11) Cer upload gambar korang dengan cinta hati yang paling sweet..
Ini serius. Kami tak ada gambar yang bajet hot lagi sweet. Kami jarang tangkap gambar together.


Saya jawab sekali dengan tag dari Miss Ika. Besok saya sambung ye.

xoxo

4 ulasan:

ctk berkata...

dan2 je saya dan kamu...hahahaha

suke soalan no.6 tu...xsbar nk tengokkkk :D

dhiera zainudin berkata...

harus lah~ hek. sabar ye ct!

::Aja:: berkata...

HEH..dan dan la saya kamu..xlawak oke?=D

akhirnye mr z la kan dira kan?kekeke

dhiera zainudin berkata...

hahaha... aja ni jeles~