Jumaat, 3 Ogos 2012

Fitting baju sanding!

Salam pembuka bicara..


Hari ini ada lagi 21 hari menuju hari besar kami. Ada lagi projek DIY saya yang saya tak sempat nak cerita. Saya dah dua kali pergi fitting baju resepsi. Baju nikah saya yang hantar beading pada kak lijah tak tahu apa cerita nya. Hopefully, kak lijah akan balas sms saya secepat mungkin. Nak call segan sebab kena telefon hp hubby kak lijah. Katanya, hp kak lijah rosak.


Fitting yang pertama

Masa fitting yang pertama ni baju saya kena alter sebab agak besar. Masa ni belum ada beading mahupun patch lace sebab dah alter baru elyn akan start hias-hias tu.




Untuk baju tunang pula, bajunya dah memang ngam-ngam. Cantik terletak dekat badan. Hensem pulak gayanya. Gambar bawah ni dia pakai baju dua lapis. Cepat sangat dia tanggal baju. Tapi cawat pada seluar agak ketat sikit. Jadi, elyn buatkan seluar yang baru untuk Z. Thanx elyn.




Fitting yang kedua

Baju saya dah siap alter. Terletak cantik pada badan. Tapi masa ni baru ada patch lace. Itu pun belum jahit lagi sebab elyn nak tunjuk pada saya dulu. Kalau saya ok, dia akan teruskan. Saya cuma mintak patch lace pada leher dipanjangkan sikit sebab saya tak nak pakai rantai sebagai aksesori.




Tunang pula tak buat fitting sebab seluar dia tak siap lagi. Next week baru fitting sekali lagi.


Setakat ni, saya senang berurusan dengan elyn. Senang. Owh, untuk tudung dan veil, saya redeem hadiah yang menang masa masuk contest yang elyn anjurkan tu. Nak tengok full review lepas majlis ok! Ala, ada 22 hari je lagi. 21 hari untuk nikah, 22 hari untuk resepsi.


xoxo

16 ulasan:

S.U.R.I.A. berkata...

santekkkkkk yerrrrrrr

Diyana berkata...

ok~ kita tunggu 22 hari lg... hehe
BTW, jemputan dah dpt... thanks ye

Suria berkata...

waaaaah!
saat ni mesti dh rase x sabar² kan...? hahahaha

cantik lace yg elyn patch tu, dh x igt plak tema dhiera, hihi

gudluck darl ;)

Cik Tqah berkata...

cantiknyee.. hihi

Cik Saila berkata...

lagi 21 hari lagi ye :)) cantik lace tu :)

Firuz SR berkata...

Hi Dhiera!cantik dress awak. Tapi dari gambar nampak mcm senteng sikit.

Cik Rai @SeriGala berkata...

baju chantik!!

Syazlina Khairuddin berkata...

cantiknya bj resepsi dhiera =)

picairin berkata...

macam cantekk sangaaaaaatttt.. xsabar nak tgk yg btol2 pnya...^^

Huda Luna berkata...

ok kena tekun tunggu dhiera update la macam ni

tak sabar nyeee nak tengok baju dhiera

tqahmisdar berkata...

cantik!! xsabar nak tgk hasilnya.. =)

~misshuny~ berkata...

cantik baju dhiera..walaupun dhiera buat gelap gmbar tu,tp hani nmpak memang cantik.hehe

nuha hayati berkata...

sukenye tengok... :)

miszatie berkata...

nervesnye kaaan..i nye baju x fitting lg ..hik3..^_^

ilaSham berkata...

Hehehe..kita dah tahu warna apa..jeng3 ^^ btw, sangat cantik tau :)

anaztasias nora aira berkata...

saje gelapkan ek hehe nanti pas kawen share tau :)