Ahad, 28 April 2013

Pemergian yang panjang

Salam pembuka bicara..


Saya sedar yang agak lama saya tak menulis dalam blog ni. Kenapa? Cukup kalau saya kata saya kurang minat untuk bercerita pasal majlis saya lagi. Muahahaha.. Kejam. Saya masih tertanya-tanya pada diri sendiri. Masa saya mula buka blog ni, saya memang sudah berniat untuk kongsikan cerita kahwin saya dalam ni. Kahwin bukan sekadar persiapan saya menuju ke alam perkahwinan malah kongsikan tentang anak, hal-hal perempuan berkaitan perkahwinan. Kadang-kadang tu rasa ala benda privasi buat apa nak cerita. Memang la, apa yang kita rasakan privasi itu simpan diam-diam dalam kotak hati. Tak payah cerita dalam ni.  Kalau dah cerita, dah nampak tak seperti privasi bukan?


Atas tu, saya cuba menimbulkan kembali minat nak menulis dalam ni. Suami saya ada cakap dia lebih suka saya menulis dalam blog berbanding update status dalam facebook. Buat suami saya, b telah naik kan balik minat sayang untuk menulis! Terima kasih kesayangan!


Mungkin ada yang terfikir atau berfikir yang url blog saya sudah tidak releven sebab saya sudah kahwin. Tapi tidak pada saya kerana saya sentiasa ingin rasa seperti baru berkahwin (eceh) dan url itu adalah bukti pemikiran saya masa terbinanya blog ini. Apa kisah pada nama url. Itu adalah cita-cita saya. Cita-cita untuk menjadi seorang isteri pada usia 25 tahun. Alhamdulillah. Terima kasih Allah kerana Kau makbulkan doa dan impian ku.


Ayuh bersemangat nak menulis kembali dalam blog Diari Kahwin Dhiera!


xoxo

4 ulasan:

cha berkata...

husband i pun selalu support i suruh blogging bila tak update dia cakap 'dah lama tkde entry baru' haha

dhiera zainudin berkata...

@cha
kita ada supportive husband~

Anis aka Mama Mila berkata...

Sama Dhiera, my husband pn selalu tanya nape dh x berblog mcm selalu haha...

dhiera zainudin berkata...

@Anis_Apis
tp anis rajin jugk update kn?