Ahad, 30 Oktober 2011

Tagged from miss ika dan miss yana

Salam pembuka bicara..

Sudah selesai soalan-soalan dari wanie. Kali ni nak jawab soalan dari Miss Ika pula. Nak tahu soalan-soalan dari wanie dan serba sedikit tentang saya klik sini. Entri ni bersambung sebab buat entri sekali harung.

11 soalan dari Miss Ika
1. Nama bakal teman hidup anda?
Sama macam soalan wani. Saya suka dia dikenali sebagai Z.


2. Antara kawan dengan kekasih, mana satu anda lebih dahulukan jika mereka memerlukan anda pada masa yang sama
Owh, ini susah ni. Selalunya saya akan buat keputusan yang dapat memberi kepuasan untuk kedua-dua pihak.


3. Hot-tempered? Anda atau pasangan?
Dua-dua tidak.


4. Dating selalu di mana?
Tak ada tempat yang spesifik. Selalu tukar-tukar. Kami jarang dating. he
Kalau makan, selalu makan dekat Kenny Rogers.


5. Honeymoon dalam Malaysia?
Soalan ini susah nak faham la ika. Yang dekat, mungkin Sepang gold course atau Cameron Highland


6. Selalu berjumpa atau jarang-jarang? Mana satu yang lebih anda suka?
Jarang-jarang. Selalunya, sebulan sekali dua saja. Lebih suka begini. Barulah rasa betul-betul rindu.


7. Jika diberi pilihan, hadiah apa yang anda mahu dari pasangan?
Dirinya! he


8. Fastfood or nasi campur?
Saya suka Mc Donald. Big Mac sangat yummy!


9. Traditional or Modern?
Dua-dua pun boleh


10. Blog bride-to-be mana yang selalu an
  • da terjah?

  • Semua saya baca

    11. Adakah anda seorang yang kreatif dan memilih untuk membuat sendiri barang-barang persiapan perkahwinan anda? Nyatakan alasan.
    Ya. he. Tak malu sungguh kau! Sila percaya saya tak merancang hire mana-mana butik. Kecuali hire fashion designer, MUA, henna artist. Kenapa? Sebab saya nak ada kenangan yang sangat manis untuk diingati. Supaya saya sentiasa menghargai setiap detik menuju ke hari bahagia saya. Setiap detik itu, saya nak kenang bersama-sama keluarga saya.

    11 soalan dari Miss yana


    1.bagaimana anda menilai kekasih/tunang/suami anda?adakah kerana ia hensome?sila nyatakan
    Dia biasa ye. Hensem di hatiku. huhu

    2.sila uplod gambar yg anda suke
    Saya suka sangat gambar ni. Cantik. Ber'latarbelakang'kan gunung kinabalu. Masa ni saya dengan kawan-kawan ber'honeymoon' dekat sini.

    3.senaraikan nama kawan baik anda dan beri sebab
    Kawan baik. Semua kawan-kawan saya baik. 

    4.pernah atau tidak bercinta masa sekolah.sila ceritakan
    Pernah-pernah. Cinta monyet. Tak payah la buat cerita

    5. Sila nyatakan 3 perkara tentang anda
    Satu: Saya suka laksa
    Dua: Saya pernah tak minat bau wafer tapi sekarang saya craving pada wafer
    Tiga: Saya tetap tak suka bau famous amos

    6.nyatakan 2 nama yg anda suka @ anda impikan untuk anak anda kelak
    Alamak, saya tak pernah terfikir lagi. Kalau untuk nama anak saya nak ada combination D dan Z

    7.nyatakan makanan yang anda teringin makan tetapi tidak tercapai lagi
    Big mac!!! Dah lebih empat bulan tak makan. sobsob

    8. apakah yanag anda selalu lakukan pada masa lapang
    Saya selalu baca blog orang. he

    9.nyatakan perasaan ketika di tag oleh saya
    Huaaa.... banyak tag yang saya kena buat.

    10.senaraikan 2 perkara tentang orang yang tag kamu
    Satu: Seorang wedding blogger
    Dua: Saya suka header tu. he

    11. panggilan manja yg di panggil oleh kekasih/tunang/suami. sila nyatakan
    hehe.. sayang.


    11 soalan dari saya pula.

    1. Kamu suka dikenali dengan nama apa?
    2. Kamu berasal dari mana (spesifik ye)?
    3. Perkara apa yang korang suka buat?
    4. Apa sebab kamu berblog?
    5. Komen sikit tentang blog saya?
    6. Jom kita gather nak?
    7. Any suggestion tempat yang sesuai kalau kita meet up?
    8. Facebook dengan blog mana lagi korang suka?
    9.  Korang dah kerja ke masih belajar?
    10. Korang selalu berblog masa di ofis ke dekat rumah?
    11. Wedding blog mana korang suka terjah?

    Saya nak tag.

    1. umi
    2. aja
    3. eimy
    4. lieza
    5. nia
    6. dell
    7. atiqah ahmad
    8. fariza
    9. asfiza
    10. aNNor
    11. siapa-siapa pun boleh

    yeay!! habis pun~ good luck untuk yang lain. Korang kena baca dari first entri pasal tag ni taw. klik sini

    xoxo *hug and kiss*

    9 ulasan:

    Fariza berkata...

    ok. terima kasih. nanti fariza buat

    Siapa-siapa pon boleh berkata...

    dear nnt i buat kayh~ bz sket laa skang ni~ heheh mlm ni i try cuba buat~ :) but i might tag u back. is it allowable? sebab i tak kenal rmai b2b lagi. newbie laa katekan :P

    afzainizam berkata...

    oohhhhh bagusnyerrrr.... anak saperrr ni....

    apakah yanag anda selalu lakukan pada masa lapang
    Saya selalu baca blog orang. he

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    Cara Post mortem ayam dan lain2 burung

    My Life's Journey berkata...

    Wahhhhhhhhhhhhhhh banyak nya soalan kena tag umi minggu ni ..nanti umi jawab ye ..pas tu umi kasi tau dhiera balik ye :)

    dhiera berkata...

    @ Fariza : tq fariza sudi join

    @ Siapa-siapa pon boleh : erk...kite kne tag balik ke nanti

    @ afzainizam : hahaha. sah2 masa nya dihabiskan dengan tak berapa nak produktif

    @ umi : banyak ke? kesian dia~

    ctk berkata...

    oh suka makan kt mcD..sila dtg blog...hahahah

    *ambOi, pkai sayang gituuuu..hehehe

    dhiera berkata...

    jgn cakap ct mkn mcd... wuwu. sedih la mcm ni~

    ::Aja:: berkata...

    ada tag saya ke?hik3...alaaa.malsnye nak jawab.oke2...akan ku buat selepas ini...nak tido dulu...;p

    dhiera berkata...

    have a rest la dear.. u kan tak sihat~